Maisto papildai ir jų suteikiama nauda

Maisto papildai ir jų suteikiama naudaŠiandieninė mūsų mityba tikrai negali pasigirti labai puikiais rodikliais. Dėl šių priežasčių mums yra reikalingi įvairūs maisto papildai. Optimaliai sveikatos būklei palaikyti yra reikalingi maisto papildai. Jie yra reikalingi dėl tam tikrų maistinių medžiagų sudėties, kurios mes dažniausiai negauname pakankamai vien tik iš maisto. Idealiai sveikatai palaikyti turime gauti pakankamą kiekį vitaminų ir mineralų. Yra labai svarbi ir jų absorbcija. Net, jei žmogus ir valgo viską, vis tiek yra tikėtina, jog jis tikrai ne visada valgo teisingus maisto derinius. Kad to nebūtų, mums ir yra reikalingi maisto papildai. Pagrindinė jų funkcija yra suteikti subalansuotą ir naudingą mitybos pagrindą.

Multivitaminai

Multivitaminai yra atsakingi už visos mitybos pagrindą. Kasdieninis papildas tiesiog papildo ūsų organizmą reikiamomis maisto medžiagomis. Juk dabar žmonės tikrai valgo daug mažiau įvairių ir sveikų maisto produktų. Dabar valgome labai daug perdirbtų produktų. Yra skirtingi multivitaminų tipai, kurie gali būti klasifikuojami pagal žmonių grupes, pavyzdžiui, vitaminai vyrams, moterims, vyresnio amžiaus asmenims, vaikams, paaugliams. Gerdami maisto papildus, mes stipriname imunitetą ir išvengiame kai kurių susirgimų. Taip pat yra skatinama geresnė kūno funkcija. Nors skirtingo amžiaus žmonių grupės reikalauja skirtingo maisto medžiagų balanso, tam, kad būtų optimaliai palaikoma jų sveikata, yra keletas vitaminų rūšių, kurie yra reikalingi visiems. Svarbiausiai yra taip subalansuoti maistines medžiagas, kad nebūtų viršijama paros dozė. Dauguma vitaminų pasišalina savaime, jei jų gauname per daug, tačiau kokios nors vitamino A per dideli kiekiai gali sukelti ir žalos organizmui. Reikalingų vitaminų sąrašas:

  1. Vitaminas B6. Tai yra universalus fermentas, kuris palaiko daugelio organizmo funkcijų spektrą. Palaikoma kraujo sistema ir imuninė sistema. Nepakankamas šio vitamino kiekis gali įtakoti susirgimą inkstų ligomis.
  2. Vitaminas A. Gerina imuninę sistemą, regėjimą, širdies veiklą, reprodukcinę sistemą ir daugelį kitų organizmo sričių.
  3. Vitaminas B12. Atsakingas už kraujo ląstelių sveikatą ir DNR. Šio vitamino trūkumas gali privesti prie nuovargio, arba anemijos. Organizmui yra santykinai sunku įsisavinti šį vitaminą vien tik iš maisto produktų.
  4. Daugiau nei 300 įvairių organizmo funkcijų reikalauja magnio. Natūraliai magnis yra randamas: tamsiai žalios spalvos daržovėse, ankštinėse, nesmulkintuose grūduose ir riešutuose. Yra labai svarbu palaikyti nuolatos palaikyti tinkamą magnio kiekį organizme.
  5. Vitaminas D3. Vitaminas padeda veiksmingai įsisavinti kalcį ir yra būtinas kaulų sveikatai. Šio vitamino galime pasisemti būdami saulėje, tačiau kadangi jos Lietuvoje yra mažai – turime jo gauti papildomai, kadangi maisto produktuose jo rasti yra sunku.
  6. Žuvų taukai (omega 3 ). Omega 3 riebalų rūgštys yra būtinos normaliam sveikatos palaikymui ir augimui. Tai yra labai stipriai susiję ir su smegenų sveikata ir su širdimi. Vegetarai gali rinktis linų sėklų aliejų.
  7. Folio rūgštis. Reikalingas vitaminas ne tik nėščiosioms, tačiau visiems, kadangi jis yra atsakingas už visų ląstelių atsinaujinimą. Kūdikius šis vitaminas apsaugo nuo sunkių apsigimimų.
  8. Q10. Kofermentas dažniausiai yra randamas inkstuose, kepenyse, širdyje ir kasoje. Jo galima gauti valgant jūros gėrybes, tačiau to toli gražu neužtenka. Šis vitaminas labiausiai padeda nuo širdies ir kraujagyslių susirgimų. Taip pat suteikia šiek tiek daugiau energijos ir sustiprina imunines organizmo reakcijas.

 

Taigi čia buvo pateikti patys svarbiausi vitaminai, kurie yra skirti visoms žmonių amžiaus grupėms. Pirkdami specialius papildus pakuotėse – gausite optimalų ir subalansuotą jų kiekį.