Stoginės tarsi skėtis nuo lietaus

Stoginės – tai apsauga kone nuo visko, kas mus pasiekia iš dangaus: saulės spinduliai, lietus, snigas, šlabdriba, ledukų kruša ir t. t. Todėl stogineviešojo transporto sistema numato tai, kad stotelės turi būti su stoginėmis. Stoginės reikalingos, kad žmonės galėtų pasislėpti nuo blogo oro. Oras svarbus kiekvienam keliaujančiam asmeniui, todėl į tai nekreipti dėmesio tikrai negalima. Stoginės stotelėse yra tikrai patogios, po stogeliu talpina pakankamai daug žmonių, jei jie pakankamai arti vienas kito stovi. Kai smarkiai pila lietus, tai niekas jau nebegalvoja, kad štai jo asmeninė erdvė peržengta, žmogus stovi ir džiaugiasi, kad viršugalvis sausas.

Galvojant iš tos perspektyvos, kaip vyksta stoginės gaminimas, tai turi būti apgalvoti tam tikri techniniai parametrai. Stoginės stogas turi būti pakankamai tvirtas, jog atlaikytų didesnį sniego kiekį ilgą laiką. Kaip žinote, sniegui suledėjus jis tampa tikrai sunkus, todėl tvirtumas ypatingai reikalingas. Be to, reikėjo apgalvoti architektams ir dar vieną dalyką, nes vien tvirtumo stoginei nėra gana. Stoginės forma labai svarbi. Kai stogelis yra lenktas, minėtasis sniegas turi didesnius šansus nučiuožti žemyn. Žemyn nukritę krituliai greičiau patenka į miesto kanalizacija ir mažiau trukdo, mažiau avalynę žmonėms gadina. Juk labai drėgnu oru, kai sniegas atitirpęs ir jo pilna ant šaligatvių, avalynę sveiką išlaikyti kur kas sunkiau… Batai tikrai nėra pigi prekė žiemos metu, tad batus saugo kiekvienas gyventojas.

Dėl tos priežasties architektai stoginės projektavimą turi laikyti atsakingu darbu, nors jiems tas projektas ir atrodo techniškai nesudėtingas. Atsakomybė yra būtina, nes viešojo transporto stoginės juk gaminamos masiškai. Jos praktiškai visoje Lietuvoje yra vienodos, tad privalus gaminti kokybiškas. Ne taip seniai stoginės dar nebuvo privalomos stotelėse. Dar turbūt prieš kokius 5 metus tikrai ne visose stotelėse jos stovėjo. Tačiau dėl gyventojų patogumo buvo nuspręsta, kad stoginės yra reikalingos. Dabar gyventojai jau gali džiaugtis, kad stoginės jau yra praktiškai kiekviename autobusos sustojime. Išimčių gal ir yra, bet tikrai labai labai mažai. Gal tik kokiame mažai apgyvendintame kaime stotelė gali būti be stoginės. Tačiau tai didelių keblumų nesudaro. Jei stoginės skėčio neatstoja, tai pats skėtis pagelbės ir vis geriau nei nieko bus.

Stoginės gaminamos permatomos, bet ne visiškai. Dažniausiai naudojamas toks stoginės modelis, kur stoginės sienelės skaidrios, o stogelis yra matinis. Tai lemia paprastas dalykas. Stogelis gaminamas kiek iš kitokios medžiagos dėl tvirtumo ir tam, kad vasaros metu žmonės gautų kuo mažiau tiesioginių saulės spindulių, kol laukia savo autobuso. Juk yra pakankamai daug žmonių, kurie netoliaruoja didelio karščio. Saulės smūgio gal ir negauna sėdėdami po atviru dangumi, bet ilgiau pabuvę saulės kaitroje jie jaučiasi prastai. Aplanko silpnumas, sukasi galva ir atsiranda kiti nemalonūs pojūčiai. Stoginės tokiems jautresniems žmonėms yra neblogas išsigelbėjimas, jei kitur nėra šešėlio. Žinoma, neturėtų būti pamirštos ir kepurrės, skrybėlės. Jos taip pat padeda neperkaisti žmogaus galvai. Taigi apsisaugojimo priemonių nuo saulės tikrai yra. Tik kiekvienoje situacijoje reikia įvertinti aplinkybes ir pasirinkti tinkamus būdus prisitaikyti prie oro sąlygų. Didelio išmanymo tikrai tam nereikia. O gerai dar yra tada, jei žmogus kartu su savimi turi ir vandens buteliuką, nes vasarą, per didžiausius karščius, privalu išgerti daug daugiau skysčių nei įprastą dieną. Jei žmogus negers daug skysčių, tai ir stoginės nelabai galės padėti. Net jei bus šešėlis.

Daugiau informacijos: etvoros.lt